Uşak Üniversitesi Engelsiz Birim Koordinatörlüğü tarafından 10-16 Mayıs Engelliler Farkındalık Haftası dolayısıyla ‘‘İki Kere Farklılık: Engelli Bireyler Üstün Yetenekli Olabilir Mi?’’ adlı çevrimiçi etkinlik gerçekleştirildi.

Moderatörlüğünü Engelsiz Birim Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Şule Güçyeter ile Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Nalan R. Ayvazoğlu’nun yaptığı etkinlikte, İstanbul Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Marilena Z. Leana-Taşcılar konuşmacı olarak yer aldı.

 

İlk İşimiz Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Çalışmalar Yapmaktı”

Etkinliğe katılan Uşak Üniverstesi Rektörü Prof. Dr. Ekrem Savaş, ilk işlerinin özel gereksinimli bireylere yönelik çalışmalar yapmak olduğunu söyledi. Uşak Üniversitesi olarak özel gereksinimli bireylerin sosyal yaşama uyumlarını kolaylaştırmak için çalıştıklarını söyleyen Rektör Savaş, ‘‘O kardeşlerimizin hayatlarına en ufak katkı sağlayabilmek, bizim çalışma şevkimizi arttırıyor. Biz her zaman şunu söylüyoruz: ‘Sevgi varsa, engel yoktur.’ Bugünkü etkinliğin farkındalığımızı artıracak bir etkinlik olduğunu düşünüyorum. Engelsiz Birim Koordinatörlüğümüze ve konuşmacı hocamız Doç. Dr. Marilena Z. Leana-Taşcılar’a teşekkür ediyorum.’ dedi.

Farkındalık Duvarında Sen de Ol!

Engellile Farkındalık Haftası etkinlikleri kapsamında online ‘Farkındalık Duvarı’ oluşturduklarını anlatan Dr. Öğretim Üyesi Ayvazoğlu,  farkındalık duvarına yazılan mesajları okudu. Engelsiz Birim Koordinatörü Dr. Güçyeter’in soruları eşliğinde Doç. Dr.Leana-Taşcılar, ‘İki Kere Farklı Bireyler’ hakkında bilgi verdi.

İki kere farklılığı bulunan bireylerin bir ya da birden fazla alanda özel yetenek gösterdiğini, aynı zamanda bir alanda yetersizlik göstermesi ya da güçlük yaşaması olarak açıklandığını belirten Leana-Taşcılar, bu farklılığı olan bireylerin, özel yeteneğinin yanı sıra özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, otizm spektrum bozukluğu, fiziksel bir yetersizlik veya sosyal duygusal gelişim bozukluğu gibi durumlardan birine de sahip olabildiklerini söyledi. Alan yazında iki kere farklı bireylere yönelik çalışmaların az olduğunu belirten Doç. Dr. Leana-Taşçılar, bu bireylerin tanılanmasında çok yönlü değerlendirmelerin yapılması gerektiğini, eğitimcilerin ve ailelerin farkındalığının arttırılmasını, yine uygun eğitim olanaklarının sağlanması vb. konulara ilişkin daha fazla sayıda çalışmaya ihtiyaç olduğunu vurguladı.  

Üstün özelliklere sahip olmalarının yanı sıra, bilişsel ya da fiziksel sorunların da beraberinde görüldüğü iki kere farklı çocuklarda, erken tanının önemine değinen Leana-Taşçılar, erken tanının bu çocukların yaşayacağı zorlukları asgari seviyeye indireceğini söyledi. Doç. Dr. Marilena Z. Leana-Taşcılar, ailelerin ve eğitimcilerin iki kere farklı bireylere karşı farkındalık geliştirmelerini ve böylelikle onların kendilerini gerçekleştirmeleri için yollarına ışık tutmaları gerektiğini de sözlerine ekledi.

Görüntülü görüşme bağlantısı: https://meet.google.com/dqa-shwa-vhb


11 Mayıs 2021